top of page
  • Writer's pictureDeniz Mistepe

Anahtar


Neredeyse bitti...

Anladım...

Bitirmene sevindim!

… (Kız gülümser.)

Biliyor musun?

Hayat, kapıların köprüler ile birbirine bağlandığı bir yol.

Sürekli kendimizi yeni bir kapının önünde ya da yeni bir köprünün üzerinde buluyoruz.

Aslında tamamen bizim elimizde; kapıların ne kadar kolay açılıp kapanacakları ya da ne kadar uzun süreceği köprüler üzerindeki yolculukların…

Düşünüyorum da. Kapıları açabilmek için bizlere lazım olan anahtarların farkında olmak çok önemli.

Belki parmaklarının dokunuşu ile canlanan bir gitar, belki üzerinde fırçanla dans ettiğin bir tuval, belki de en güzel anlarının dekoru olan köşe başındaki kafe…

Mutlaka o kapıları açan bir anahtarın olmalı.

Belki de diyorum senin için; hala o anahtarların farkında değilsindir.

Seni alıp götürecek anahtarların…

Her insanın üzerinde düşünmesi gereken farklı bir bakış açısı belki de. Her insanın bulması gereken hayata dair anahtarlar…

O konuda haklısın işte.

Kapıyı açacak olan bir şarkı bile olabilir.

Duyduğunda bulunduğun mekânı unutacağın…

Belki de bir parfüm kokusu.

Hissettiğinde zaman tünelinde kaybolacağın…

Bir kitap kapağı ya da…

Sahaflar çarşısında, tahta pencerenin önündeki tezgâhın üzerinde.

Kim bilir belki bir aşk.

Hatırladığında kalpten gülümseyebileceğin…

Bilemiyorum!..

Öyle bir zamandı ki yaşadığım. Tüm anahtarlar kayboldu. Bulamadım hiç birini.

Sonuçta, yaşamaya değer çok şey var sahip olduğun anahtarları hatırlatacak.

Sahiden, anahtarcıya uğradın mı?

Seni senden daha iyi tanıyan eski bir dosta?

O’da yoktu sanırım… (Karşılıklı gülüşmeler)

Şarkı çok güzel! (Piyano eşliğinde, Jacintha’nın sesinden. Here’s To Life)

Her ne olursa olsun, hayat çok güzel!

Hayatın güzel olduğunu söylemeyi sevmiyorum.

Ucuz hayat danışmanlığı yapıyormuşum gibi hissediyorum her defasında.

Sanırım içerisinde barındırdığı gerçeklik payının büyük katkısı var bu tekrar cümlelerinin.

Hissedebildiğin her an söylemek güzel.

İyi bir şeyler olduğunda, kaçmalarına sakın izin verme…

Olabilecek en kısa zamanda, tekrar seni görebileceğim güne kadar, oralarda bir yerlerde olmaya çalış, lütfen.

Umarım… (Gülümseyerek kaybolur kızın hayali)

...

185 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page